به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سردار محمد شرفی ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری همایش (کوپ) در جمع خبرنگاران در همدان، بابیان اینکه همایش کلانتری و پاسگاهها در سال یکبار با اهداف مشخص در کشور برگزار میشود، گفت: آنچه در این همایشها به آن پرداخته میشود عملکرد یک سالانه کلانتری و پاسگاهها در شاخصهای امنیتی و انتظامی و همچنین تجزیهوتحلیل نقاط ضعف و قوت آنها است.
وی بابیان اینکه در این همایش بهمنظور ارتقا انگیزه کارکنان از افرادی که عملکرد خوبی داشتند تجلیل میشود، گفت: همچنان در مواردی که کاستی و یا نقاط ضعفی وجود دارد با نظرات کارشناسی نسبت به رفع آن برنامهریزی میشود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه کلانتری و پاسگاهها باید در شرایط روزآمدی قرار گیرند، عنوان کرد: پاسگاهها نباید درگذشته باقی بمانند.
وی بابیان اینکه برگزاری تخصصی این همایش نیازمند کمیسیونهای مختلفی است تا بتوانیم از اساتید در راستای روزآمد کردن دانش و مهارت شغلی و بهبود شاخصهای کارکردی بهرهمند شویم، گفت: رهبر معظم انقلاب در بحث میزان رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی تأکیدات فراوانی دارند و به همین جهت با استفاده از نظرسنجیهای انجامشده این مهم بهصورت دقیق بررسی میشود.
عملکرد نیروی انتظامی استان همدان خوب است
سردار شرفی بابیان اینکه خوشبختانه عملکرد نیروی انتظامی استان همدان خوب بوده و در بسیاری از شاخصها عملکرد قابل قبولی دارد، افزود: استان همدان با بهرهگیری از نیروهای مجرب توانسته در بحث پیشگیری از سرقتها ۲۹ درصد کاهش سرقت داشته باشد که میانگین این اقدام در سطح کشور ۴ درصد است.
وی با اشاره به کاهش ۶۸ درصدی سرقت مسلحانه در استان همدان، گفت: جرائم خشن نسبت به میانگین کشوری کاهش داشته است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا بابیان اینکه نزاع فردی و جمعی در استان همدان از فراوانی بالایی برخوردار بود که برگزاری جلسات آموزشی با مردم باعث کاهش چشمگیر این درصدها شده است، افزود: ۹۱ درصد مردم و مراجعهکنندگان از رفتار و ارائه خدمات کلانتریهای استان همدان رضایت دارند.
وی بیان کرد: مواردی از انتقاد و شکایت مردم نیز در این نظرسنجیها بود که البته نسبت به سال گذشته کمتر شده اما انتظار داریم شرایط بهتری ایجاد تا میزان رضایتمندی افزایش پیدا کند.
سردار شرفی با اشاره به برنامههای آینده نیروی انتظامی به خصوص در حوزه پلیس پیشگیری، عنوان کرد: در دیدار فرماندهان ناجا طی هفته نیروی انتظامی با مقام معظم رهبری ایشان فرامینی در راستای توجه ویژه به کلانتری و پاسگاهها صادر کردهاند که باید موردتوجه قرار گیرد.
وی از مراجعه ۲۰ میلیون نفر طی سال گذشته به کلانتری و پاسگاهها در کشور خبر داد و گفت: نوع خدماترسانی و رفتار ما در رضایتمندی مردم مؤثر خواهد بود که البته برعکس این جریان نیز وجود دارد که مقام معظم رهبری نسبت به این مسئله نگرانیهایی داشتهاند.
رتبه برتر پلیس پیشگیری استان همدان در کشور
رئیس پلیس پیشگیری ناجا بابیان اینکه شورای عالی تحول در کلانتری و پاسگاهها به ریاست فرماندهی انتظامی تشکیل و هفت کمیسیون در ساختار این شورا ایجادشده است، عنوان کرد: در حوزه ساختار هفت حوزه نظیر منابع انسانی، آموزش، پژوهش، صیانت، فناوری، فنّاوری پشتیبانی و تجهیزات کلانتری و پاسگاهها موردبررسی قرار می گیرد و نحوه تحول به فرماندهی پیشنهاد داده می شود.
وی ادامه داد: طبق این جریان در سه حوزه کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت برنامهریزی کردهایم و سند تحول در کلانتریها تدوینشده و به تائید نیز رسیده تا در ۶ ماهه ابتدای سال آینده تحولی در کلانتریها داشته باشیم.
سردار شرفی بابیان اینکه کلانتریهای هدف، کلانتریهایی هستند که بیش از ۵۳ درصد مراجعهکننده و پروندههای مردم در این کلانتریها تشکیل میشود، گفت: امیدواریم با مشارکت مردم و درایت همکاران نیروی انتظامی و مسئولان استان شاهد تحول خوب در حوزه کلانتری و پاسگاهها باشیم تا امنیت مورد انتظار را تأمین کنیم.
وی با اشاره به رتبه پلیس پیشگیری استان همدان در سطح کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابیهای صورت گرفته در بسیاری از شاخصها میانگین میزان کاهش جرائم همدان بیشتر از سطح کشوری بود که این استان را جزو سه استان برتر قرار داده است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا، در ادامه استان همدان را جزو سه استان کم وقوع در جرائم معرفی کرد و گفت: نیروی انتظامی استان همدان از بابت عملکردی نیز وضعیت خوبی داشته است.
فعالیت ۳۰۰۰ کلانتری و پاسگاه در کشور
وی گفت: در حال حاضر ۳۰۰۰ کلانتری و پاسگاه در سطح کشور در حوزه پیشگیری فعالیت دارند که از این تعداد ۱۸۰۰ کلانتری و پاسگاه فاقد شبکه است که انتظار داریم شبکه را ارتقا دهیم تا خدمات الکترونیکی خوبی ارائه شود.
سردار شرفی بابیان اینکه یکی از افتخارات ما پلیس سازمانی بهرهمند از فناوری نوین و مسئولیتگراست، تأکید کرد: امروز باید این تعریف را باید به سطوح کلانتری و پاسگاه ببریم.
وی افزود: انتظاریم داریم در این خصوص حمایت صورت گیرد که البته سند تحول را به برنامه توسعه بردهایم که اگر منابع تخصیص شود تحولی در حوزه کلانتری و پاسگاه شاهد خواهیم بود.
وی در راستای لزوم حفظ کرامات انسانی و برخورد مناسب با مراجعهکنندگان نیز عنوان کرد: سالها قبل طرحی به نام «مدیریت کیفیت در کلانتری و پاسگاهها» راهاندازی شد که به چهار مؤلفه خوشایند سازی محیط کلانتری، اصلاح روندها و فرآیندهای انجام کار، استانداردسازی و تعالی رفتار و خلاقیت میپردازد.
سردار شرفی بابیان اینکه ۷۰ درصد خوشایند سازی محیط کلانتریها انجامشده است، گفت: اصلاح فرآیندها و کوتاه کردن انجام کار و استانداردسازی کار در کلانتریها انجامگرفته است.
وی با اشاره به اقدامات انجامشده در تعالی رفتار کارکنان، گفت: در این خصوص اقدامات مهمی انجامشده اما ناقص مانده است.
حضور ۱۲ هزار پلیس در دورههای استانداردسازی و تعالی رفتار
رئیس پلیس پیشگیری ناجا عنوان کرد: بیش از ۱۲ هزار نفر از کارکنان کلانتری و پاسگاهها را در دورههای استانداردسازی و تعالی رفتار مشارکت می دهیم. .
وی بابیان اینکه سامانه ۱۹۷ نظارت همگانی با شعار «شما پلیس ما باشید» را راهاندازی شده تا مردم به عملکرد پلیس نظارت داشته باشند، گفت: با ارزیابی صورت گرفته در استان همدان از ۸۶۷ تماس کنترلی ۸۲۰ مورد اعلام رضایت از کارکنان زحمتکش بوده است.
نظر شما